مصاحبه آرشیو خبر ها
ابراز دوباره وفاداری دشان به یووه و فوتبال ایتالیا در جمع بزرگان فوتبال دنیا

ابراز دوباره وفاداری دشان به یووه و فوتبال ایتالیا در جمع بزرگان فوتبال دنیا

 

فقط از یک ببیانکونری وفادار می‌توان چنین صحنه‌هایی را دید؛ یک یوونتوسیِ اصیل که حتی در اوج قله‌ها نیز همچنان به معبد سالهای نه‌چندان دورش مومن است. دیدیه دشان ویترینی زنده از افتخارات فراموش‌نشدنی یوونتوس در تاریخ این باشگاه است. کسب 10 عنوان استثنایی در عرض تنها 5 سال حضور در جمع بیانکونری‌ها آماری رشک‌برانگیز برای یک بازیکن محسوب می‌شود. از فتح اسکودتو و کوپا ایتالیا تا لیگ قهرمانان و سوپرکاپِ اروپا در کلکسیون مشترک یووه و دشان دیده می‌شود. در هیاهوی ابراز وفاداری اسطوره‌های بانوی پیر در سال آزمونِ بزرگ حضور این تیم در رقابت‌های سری B او نیز از موناکو خود را به تورین رساند تا تیم محبوب و از پا افتاده‌اش را یکبار دیگر احیا کند. وفاداری‌های او هنوز نیز ادامه دارد؛ او در جریان مراسم Golden Foot 2018 و در حضور بسیاری از چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال نیز یادی از استادش مارچلو لیپی، فوتبال ایتالیا و یوونتوس کرده است که خواندن بخش‌هایی از آن خالی از لطف نیست.

 

 

در جام‌جهانی هیچ چیز زیباتر از خود جام‌جهانی نیست. یک رویداد بزرگ در دنیای فوتبال با حسی عجیب و غریب که فتح آن با تیم ملی کشورت لذتی دو چندان به آن می‌بخشد. افتخار این را داشتم که این لذت را 2 بار در زندگی‌ام کسب کرده‌ام؛ 20 سال پیش در قامت یک بازیکن و امسال به عنوان یک مربی... شاید یک نفر حال من را بیشتر از همه درک کند: مارچلو لیپی.

 

فوتبال ایتالیا برای بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال جهان باید نسل جوانش را به کسب تجربه بیشتر متمایل کند. تجربه‌ای که شاید بخش عمده‌ای از آن در باشگاه‌ها و رقابت‌های اروپایی به دست می‌آید. بسیاری از بازیکنان جوانِ ایتالیا ارزشمند و با کیفیت هستند. در تیم ملی وقت زیادی برای ارتقای آنها وجود ندارد؛ در بهترین حالت برای دو مسابقه ملی 7 الی 10 روز در اختیار سرمربی هستند و با این زمان کم نیز هرگز نمی‌توان معجزه‌ای خلق کرد. آنها باید در باشگاه‌هایشان و در جریان رقابت‌های بین‌المللی به سطوح بالاتر دست پیدا کنند.

 

در فلسفه یوونتوس نهادینه شده که تنها باید با پیروزی از میدان خارج شود. آنها برای فتح لیگ قهرمانان اروپا راه دشواری را در پیش‌رو دارند؛ 6 الی 7 تیم قدرتمندِ دیگر نیز هدفی همانند آنها برای خود طرح‌ریزی کرده‌اند و متأسفانه از میان همه آنها، تنها یک تیم است که قهرمان می‌شود. وضعیت یووه در حال حاضر خوب است اما باید شرایط آنها را در سال جدید میلادی نیز دنبال کرد. امیدوارم یوونتوس یک بار دیگر مثل همیشه ثابت کند که باشگاهی بزرگ در دنیا است.

 

 دیدیه دشان هافبک دفاعی و سرمربی سابق یوونتوس در دهه‌های 90 و 2هزار میلادی، یکی از پر افتخارترین فوتبالیست‌های تاریخ بانوی پیر است که در طول مدت حضورش در این تیم 174 بار با لباس بیانکونری در رقابت‌های مختلف برای یووه بازی کرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: